חיזוק מערכת חיסון

חיזוק מערכת חיסון בימי קורונה

כבר תקופה ארוכה שאני מקבלת פניות עם שאלות בנושא קורנה, הנושא “הפופולרי” ביותר בימינו, אין שיחה ללא קורנה!

כל הזמן שואלים מה מומלץ לקחת למניעה? שאלה מצוינת אך לצערי אין לי תשובה חד משמעית. וירוס הקורנה נכנס חיינו לא מזמן ועדיין אין מספיק מידע או מחקרים שיוכלו להוכיח מה באמת עוזר.

אז נכון יש המלצות בכל מיני מקומות לקחת ויטמינים ומינרלים כמו: D, C, אבץ, מגנזיום.

אני מצד אחד בעד לקחת תוספים ומצד שני חשוב לצרוך נכון כדי לא לגרום לחוסר איזון בגוף וגם שהגוף יוכל לספוג אותם ולא “להאכיל את האסלה”.

בואו ננסה להבין איזה חוסר איזון יכול להיות ואיך להימנע ממנו:

אני אתחיל מויטמין D, ויטמין מסיס שומן ומה זה אומר? ויטמינים מסיסי שומן הם נאגרים בגוף ויכולים להגיע לעודף! כן שמעתם נכון עודף ויטמין D שהוא יכול להיות רעיל. ולכן למרות שהרופאים לא ממהרים לעשות בדיקות אני ממליצה כן להיבדק כי למשל אצלי אין מחסור, ולא רק שאין מחסור אני על הגבול הגבוה בלי לקחת ויטמין D, ואם למישהו חסר חשוב לדעת כמה חסר בכדי לחשב את המינון הנכון עבורו ולא העיקר לקחת. בנוסף אני ממליצה להיבדק שוב לאחר קורס של 3 חודשים צריכת הויטמין. בוויטמינים מסיסי שומן חשוב לעשות הפסקות.

מקורות לויטמין D:

בעט חשיפה לשמש, תאי הגוף צריכים לייצר את ויטמין D. מהמזון אנחנו לא מקבלים מספיק ובעיקר יש במזונות מן החי :דגים שמנים כמו מקרל, סלמון, סרדינים, טונה והרינג, חלמון ביצה, חמאה וכבד. מזונות מן הצומח: פטריות ובירקות ירוקי עלים.

ויטמין C, יש סוגים שונים של ויטמיני C, אני אישית מעדיפה ליפוזומלי. מה שחשוב לדעת לגבי ויטמין C זה כמה דברים, למרות שהוא מסיס מים וזה אומר שהעודף יוצא בשתן, אחת מתופעות הלוואי בעודף זה שלשול או צואה רכה. בנוסף לקיחה לטווח ארוך ללא הפסקות מומלץ להוסיף קומפלקס ויטמיני B כדי למנוע חוסר איזון של ויטמינים בגוף. ויטמין C הוא “מעורר” נותן אנרגיה ולכן לא מומלץ לפני השינה.

מקורות לויטמין C :

גויאבה, פלפל, ברוקולי, כרוב, קיווי, תפוזים, תות שדה, אננס, אשכולית ועוד

אבץ: מינרל ידוע כחשוב לציפורניים ושיער, בנוסף גם מחזק את מערכת החיסון. מינרל זה נאגר בגוף ולכן מומלץ לעשות הפסקות, דבר נוסף חשוב בעודף או שימוש ממושך יכול לגרום למחסור בנחושת, ולכן אם יש אפשרות לתוסף שמכיל אבץ ונחושת ביחד יהיה נהדר.

מקורות לאבץ:

אבץ נמצא בעיקר בזרעים, אגוזים, קטניות ודגנים: גרעיני דלעת, שומשום, גרעיני חמניה, קשיו, עדשים, חמוס ועוד. מומלץ להנביט/ להשרות לפני שאוכלים.

מגנזיום, מינרל חשוב לשריר הלב שלנו. אחת הסיבות שהוא נמצא בחוסר אצלנו זה מי התפלה, כן כמו ששמעתם 75% מהמים בברז הם מי התפלה שלא מכילים מגנזיום ולכן חשוב להשלים או “להעשיר” את המים שלנו בכדי להחזיר את המגנזיום. לא מזמן נתקלתי במחקר אשר מצא קשר בין מחסור בויטמין D ומחסור במגנזיום, אני לא אמשיך “לחפור” לכם בנושא אבל כן חשוב לציין.

מקורות למגנזיום:

מים (כיום בגלל מי התפלה אין מספיק מגנזיום),קורל מיין (מי אלמוגים), קטניות, ירקות כמו: ברוקולי, דלעת, קישואים וירקות ירוקים, גרעיני חמניה, גרעיני דלעת, אגוזי מלך, שקדים, קקאו (שוקולד מריר) ועוד.

מה הכוונה שלי “להאכיל את האסלה” ?

הגוף שלנו יודע לשקם את עצמו אם אנחנו ניתן לו את הכלים הדרושים לכך, כלומר אוכל בריא מזין ונקי. אם מערכת העיכול שלנו לא מתפקדת כמו שצריך, הסימנים לכך: נפיחות, גזים, עצירות, עייפות, פריחה בעור, כאבי ראש/מיגרנות, ריח גוף לא נעים, ריח מהפה, נסיגת חניכיים ועוד, כל אחד מהסימנים האלה, יכול להעיד שלא תהיה ספיגה טובה במעי הדק ( כי זה האיבר העיקרי שסופג ויטמינים ומינרלים) ואם אין ספיגה הכל ממשיך לצאת מהגוף דרך הצואה ישר לאסלה שלנו.

יש דרכים שונות לשפר את פעילות מערכת העיכול שלנו ולשפר את הספיגה, אני מזמינה אתכם לסדנת ניקוי בחמישה צעדים לשפר את הבריאות שלכם ולחזק את מערכת החיסון

מילה מזרוכו נטורופתית N.D