אניאייגינג עור פנים

אנטיאייגינג – שמירה על עור הפנים

אנחנו לא בוחרים את סוג העור שלנו, אבל אנחנו בוחרים איך לשמור ולטפל בו.

חשוב להבין שבכדי לטפל עור פנים ולמנוע את הזדקנותו צריך לטפל מבחוץ ומבפנים.

מה הוא טיפול שמירה על עור פנים מבחוץ?

  • ניקוי נכון של עור פנים בוקר וערב, הכולל הסרת איפור בלי להתעצל! (טיפ: אם את מרגישה יובש בעור לאחר הניקוי, הסבון לא מתאים לך)
  • למרוח קרם על עור פנים בבוקר בכדי למנוע את נזקי מזג האויר, חשוב להתאים קרם נכון לפי סוג העור! (בהמשך יפרט על סוגי העור
  • מסכות/ סרום מזין עור פנים כפעמיים בשבוע
  • לשים מקדם הגנה לפני שיוצאים לשמש

מה הוא טיפול ושמירת עור פנים מבפנים?

העור שלנו משקף את מה המתרחש מערכת העיכול שלנו, ולכן מי שסובלת מבעיות במערכת העיכול כמו: כבדות ועייפות אחרי האוכל, גזים, נפיחות, עצירות, שלשולים, ריח מהפה(הליטוזיס) ועוד, מומלץ לפנות למטפל בכדי לטפל בבעיה. ועד שתחליטו ללכת לטיפול, מה אפשר לעשות?

שתית מים

  • שתית מים! כן מים ולא תה/ קפה/ מיץ. הגוף שלנו עשוי(בנוי?) מ70% מים. העור שלנו מכיל כ64% מים, ולכן חשוב שכל אחת תשתה את הכמות הנדרשת של מים לפי המשקל שלה. נוסחה קלה לחישוב: משקל גוף כפול 0.03. טיפ: תתחילו את הבוקר מחצי ליטר מים חמים.

שמירה על רמות סוכר מאוזנות

  • ארוחות מסודרות ומאוזנות, מונע קפיצת סוכר בגוף ואכילה מיותר של מזונות מזיקים! טיפ: תחשבו תמיד קדימה, יום לפני כבר להחליט מה יהיה התפריט למחר, כך תמיד יש ארוחה מסודרת ובריאה.

ניקוי גוף

  • ניקוי גוף, יש הרבה סוגים של ניקויים ואפשר להתאים לכל אחת את הניקוי המתאים לה, חשוב לזכור שניקוי הוא תקופתי, המלצה שלי לפי עונות: אביב וסתיו. תהליך הניקוי עוזר לפנות פסולת מהגוף ומשפר ספיגת ויטמינים ושאר אבות המזון מהתפריט. זה נכון שיש לנו כבד שתפקידו לנקות את הגוף, אבל עם אורח החיים המודרני הכבד צריך עזרה בתהליך הניקוי.

נוגדי חימצון

  • נוגדי חמצון- אנטיאוקסידנטים: ניתן לצרוך אותם מהתפריט או מתוספים, הבחירה היא שלך. נוגד החמצון הכי פופולרי הוא תה ירוק, אז נכון הוא מכיל נוגדי חמצון אבל גם קפאין שתכונתו היא משתנת, ולכן חשוב ביחד איתו לשתות במהלך היום הרבה מים. כוס אחת של תה ירוק יכולה להוציא 2 כוסות מים מהגוף!. ולכן אני ממליצה רק על כוס אחת ליום.

נוגדי חמצון נוספים שמומלצים להוסיף לשמירה על עור הפנים: ויטמין C, ויטמין E, בטא קרוטן, פיקנוגנול , פוליפנולים (יש בריכוז גבוה ברימונים) ועוד. זכרו פירות מכילים הרבה נוגדי חימצון.

חומצות שומן

  • חומצות שומן חיוניות: חשוב להבין שהגוף לא יודע לייצר חומצות שומן אלו ולכן צריך לצרוך בתזונה היום יומית שלנו. מטרת חומצות שומן חיוניות היא לשמן את העור מבפנים, לשמור על אלסטיות וחיוניות של העור. ישנם חומצות שומן ממקור צמחי וממקור חי- דגים.

חומצות שומן חיוניות ממקור חי מכילות אומגה 3 (EPA ו DHA), חומצות שומן ממקור צמחי מכילות אומגה 3, 6, 9 שניתן לקבל מזרעי/שמן צ’יה, זרעי/שמן פשתן, אגוזי מלך ועוד.

חלבון או קולגן

  • חלבונים/ קולגן: בשנים האחרונות תוסף הקולגן נהיה אחד התוספים הפופולריים לשמירה על עור הפנים. מה כל כך מיוחד בקולגן? קולגן הוא בעצם חלבון! 30% מחלבוני הגוף. קולגן הוא מרכיב עיקרי ברקמות חיבור כמו גידים, סחוס, עצמות ועוד.

הקולגן משפיע על גמישות העור, חוזק ואלסטיות, תומך במראה עור חלק וצעיר.

כאשר אתם בוחרים תוסף קולגן חשוב לשם לב שקולגן מגיע ממקור מן החי, אני אישית מעדיפה ממקור דגים.

עם הגיל, הגוף שלנו מפסיק בהדרגה לייצר את הקולגן, ונוסיף גם את נזקי השמש, תזונה לקויה, עישון, מחסור בנוגדי חמצון ומראה העור נפגע כתוצאה מכך. ולכן מומלץ לשלב אורח חיים בריא הכולל תזונה נכונה, תוספי מזון מתאימים וטיפוח עור נכון בכדי לשמור על עור הפנים שלנו.

ישנם נשים רבות שבוחרות לעשות טיפולי הזרקות של חומצה האלרונית, למנוע היווצרות קמטים, טיפ ממני לשמירה על תוצאות טובות יותר: תקפידו לבחור בחומרים איכותיים ובשילוב אורח חיים בריא ותוספי תזונה מתאימים.

מילה מזרוכו נטורופתית N.D

ד”ר אלכס אודסקי רפואה אסטטית