דיכאון חרדה

10 דרכים לטפל בדיכאון בדרך טבעית

10 דרכים לטפל בדיכאון בדרך טבעית

בעיית הדיכאון נחשבת לאחת הבעיות הנפוצות ביותר בעולם. לפי נתונים סטטיסטיים, בעולם יש יותר מ-110 מליון אנשים הסובלים מדיכאון וקיימת עלייה משמעותית של המספרים הללו.

דיכאון או רק דכדוך?

לדיכאון יש פנים רבות. יש רמות שונות לדיכאון ודרכים רבות לטיפול ולאבחון. ההגדרה של "דיכאון" כמצב חולני מתאפיינת באלמנט בולט של דכדוך, מועקה, אטיות שכלית ופיזית. לפי ההגדרה הרפואית, אם שניים או יותר מהמאפיינים הללו קיימים אצל אדם, אז הוא הוגדר כסובל מדיכאון.

1. מצב רוח ירוד ברוב היום

2. איבוד עניין ויכולת ליהנות ממה שהיה מהנה קודם

3. הרגשת אובדן, ירידה באנרגיה

4. ירידה בקשב וריכוז

5. תחושת אשם ורצון להרס עצמי

6. בעיות שינה מכול סוג

7. ירידה בתיאבון וירידה במשקל

8. מחשבות אבדניות

ישנם מצבים של דיכאון המוסווה בגוף ע"י מצבים פיזיים, סומאטיים. למשל: עייפות כרונית, אי היכולת להירדם בלילה, יקיצה מוקדמת מדי בבוקר, איבוד תיאבון, שינויים דרסטיים במשקל הגוף, הפסקת המחזור אצל נשים ועוד.כשמצבים האלה מלווים את האדם הרבה זמן, כנראה מדובר בדיכאון כרוני.

יתרונות של רפואה טבעית

בד"כ אדם מגיע עם תלונות מסוימות אלינו לקליניקה ומקבל טיפול הולם בהתאם למצבו ויכולתו.ישנן דרכים רבות לטיפול בדיכאון ברפואה האלטרנטיבית. מה שחשוב להדגיש זה "אבחון נכון". הוא מהווה 50% מההצלחה בטיפול. גם אם האדם נמצא בדיכאון כבר הרבה שנים ומקבל טיפול תרופתי. הסיבה המרכזית והנפוצה ביותר זה חוסר בהזנה של מערכת העצבים והמערכת ההורמונלית. דיאטות רבות יכולות להביא להרס של מערכות אלה.

10 דרכים טבעיות לטיפול בדיכאון

1. ארוחת בוקר

רוב האנשים עם הפרעות חרדה, מדלגים על ארוחת הבוקר. לא סתם מכנים את ארוחת הבוקר – הארוחה הכי חשובה של היום. מומלץ לאכול בארוחת הבוקר ביצים, המהוות חלבון משביע ומלא במרכיבים חיוניים, וכן הן מקור נהדר וטבעי לחומר הנקרא 'כולין'. שכן, רמות נמוכות של כולין מתקשרות לחרדה מוגברת.

2. אומגה 3

ידוע כי שמן דגים טוב לבריאות הלב, אך הוא טוב גם להגנה מפני דיכאון וחרדה. ביצעו מחקר, בו סטודנטים לקחו 2.5 מיליגרם של אומגה 3 ביום, ובמשך 12 שבועות היו פחות חרדים לפני בחינות מהסטודנטים שנטלו פלצבו. מומחים ממליצים לקבל את האומגה 3 בעיקר ממזונות. אומגה 3 נמצא בדגים שומניים ששוחים במים קרים כמו סלמון, והם המקור הטוב ביותר לחומצת שומן אומגה 3.

3. להתחמם

האם תהיתם למה שהייה בסאונה, או מנוחה בתוך אמבט חם גורמת להרגשת רוגע ? כאשר הגוף שלנו מתחמם, המתח בשרירים יורד ואיתו תחושת החרדה. התחממות הינה אחת הדרכים להעלת מצב רוח, כגון: פעילות גופנית, התכרבלות או מנוחה באזור חם עם משקה חם וכו'. קבוצה של חוקרים ניסחה זאת כך: "בין אם שוכב על חוף הים באי הקריבי בשמש הצהריים, תופס כמה דקות בסאונה או בספא אחרי עבודה, או יושב באמבט חם או ג'קוזי בערב, לעתים קרובות אנו מקשרים תחושה של חמימות עם תחושה של רוגע ושלווה".

4. פעילות גופנית

פעילות גופנית טובה למוח, ומשמשת כ"תרופה" חזקה נגד דיכאון וחרדה, הן באופן מיידי והן בטווח הארוך. אם אתה מתאמן על בסיס קבוע, יהיה לך יותר ביטחון עצמי ותרגיש בריא יותר.

5. עצרו את הנשימה

נשימה יוגית הוכחה כיעילה בהפחתת מתח וחרדה. בספרו רב המכר, הציג אנדרו וייל MD, טכניקת נשימה יוגית קלאסית, שקרא לה נשימת 4-7-8. אחת סיבות לכך שזה עובד היא, שאדם אינו יכול גם לנשום עמוק וגם להיות במצב חרדה באותו הזמן. כדי לעשות נשימת 4-7-8, יש לנשוף את כל האוויר דרך הפה, לאחר מכן לקחת שאיפה דרך האף לספירה של ארבע, לעצור את הנשימה לספירה של שבע ולבסוף לנשוף את האוויר לאט דרך הפה לספירה של שמונה. ולחזור על כך לפחות פעמיים ביום.

6. קמומיל

שתיית תה קמומיל עשויה לעזור להירגע בזמן לחץ או חרדה. תרכובות מסוימות שנמצאות בקמומיל נקשרות לאותם הקולטנים במוח כמו תרופות כגון ווליום.

7. פסיפלורה

פסיפלורה הינה צמח בעל השפעה מרגיעה. מחקרים מסוימים מצאו כי לצמח זה יש השפעה שיכולה להפחית את הסימפטומים של חרדה בצורה יעילה כמו תרופות מרשם. היא משמשת גם לעתים קרובות לנדודי שינה.

8. רפלקסולוגיה

טיפול הרפלקסולוגיה משלב טכניקות שונות של מגע, עיסוי ולחיצות בכפות הרגליים. לאחר איתור הנקודות ה"בעייתיות" (חסימות פיזיות ואנרגטיות) בכפות הרגליים, ואבחון אופיו של המטופל בהתאם לעקרונות מתורת הרפואה הסינית העתיקה, על מנת לעזור למטופל להבין את המקורות לבעיות (הפיזיות או הנפשיות) שלו ולתת לו כוחות להתמודדות טובה יותר בדרכו בזרם החיים היומיומי.

9. אקסס בארס

אקסס בארס, זהו טיפול המבוסס על נגיעות/לחיצות עדינות ב-32 נקודות שונות בראש המטופל. הפעולה דומה למסאג' עדין ביותר, אשר במהלכו משתחררות מחשבות, אמונות, ביקורות ונקודות מבט שהצברו במהלך כל חיינו. כל המחשבות והתפיסות עולם שתוקעות אותנו ומונעות מאיתנו להתקדם. כשהמטפל נוגע בנקודות בארס, משתחררת אנרגיה של אותן תכונות שממוקמות בצמתים של המערכת העצבית. וכתוצאה מכך מרגישים קלילים יותר ומלאי אנרגיה.

10. פרחי באך

פשטות היא מילת המפתח בבסיס חזון הריפוי ושיטת הטיפול. השיטה נגישה לכל אדם, פשוטה להבנה וליישום, ומחזירה את האחריות על הבריאות לידיים שלכם. טיפול בפרחי באך הוא טיפול הוליסטי המבוסס על אבחון נפשי ופיזי ומתן תמציות של צמחי מרפא בהתאם למצב ולמטופל. עקב קצב חיים עמוס, משברים, הרגלים, דפוסים, לחצים ומתחים, אנו מתכסים בקליפות. הקליפות האלו הן מגננות. הטיפול בשיטת פרחי באך משחרר את האדם מתחושות כגון חרדה, כעס, דאגנות, חוסר בטחון עצמי, אגו, בדידות, עצבות, דיכאון ועוד, ומפגיש אותו עם תכונותיו החיוביות.

אירנה לוין נטורופתית N.D

תגובות