הדם(שלנו) הוא כלי אבחון מדהים, מפתיע וכל הזמן מגלה לנו דברים חדשים.

והנה היום בעידן המודרני והטכנולוגי, אבחון לפי טיפת דם (דם פריפרי) עולה לכותרות ורבים מביעים עניין . בזכות הצלחת חיבור המחשב והמיקרוסקופ, ניתן לראות ולהקליט את תמונת הדם בצורה טובה בכדי לאפשר לאבחן את האדם.

במהלך אבחון ייחודי זה המטופל יכול לראות על מסך המחשב את התאים שלו ולקבל מידע חשוב עבורו.

מטרת האבחון היא להראות לנו במקום ובזמן אמת מה קורה לנו בגוף, דבר שמאפשר לתת למטופל תוכנית טיפולית ייחודית עבורו (שינוי בתזונה, תוספי מזון, צמחי ברפא, הומאופתיה).

האבחון מאפשר לראות את המצב הכללי של האדם בצורה מורחבת יותר, דבר המאפשר לראות את המצב הבריאותי של המטופל מכמה כיוונים, כמו חילוף החומרים שלנו שקשור לפעילות כיס מרה, לבלב וכבד. כאשר לפחות אחד מהם לא עובד כראוי יש פגיעה בעיכול ובספיגת אבות המזון, פחמימות, חלבונים ושומנים, החשובים לתפקוד תקין של הגוף. במצב כזה האדם יכול לחלות במגוון רחב של מחלות כמו אנמיה, טרשת עורקים, שיגדון (גאוט), סרטן, דיסבקטריאוז, מערכת חיסון חלשה ועוד.

בשיטת אבחון לפי טיפת דם ניתן להראות למטופל בצורה ברורה ואובייקטיבית את כל תמונת הדם ( כדוריות דם אדומות, כדוריות דם לבנות, פלזמה של הדם), בנוסף, ניתן לעקוב אחר תוצאות הטיפול.

בכדי שיהיה אפשר לעזור לכל מטופל, המטופל צריך להבין שהגיע הזמן לשינוי, שינוי שהוא צריך לעשות בבריאותו. חשוב לזכור שככול שנתחיל מוקדם יותר, כך נוכל למנוע את המחלה בצורה אפקטיבית יותר, כך יהיה קל יותר ולא נגיע למצב שהמטופל כבר חלה במחלה.

האבחון נועד לא רק בכדי לאמת את המחלה אלה בכדי שנוכל למנוע אותה.

אז מה בעצם ניתן לאבחן/לראות לפי אבחון טיפת דם:

  1. כדוריות דם אדומות- הכדוריות יכולות להיות במספר רב של צורות, כאשר כל צורה יכולה להעיד על בעיה כמו מחסור בחומצות שומן חיוניות, עודף רעלנים בגוף, מחסור באנזימי עיכול, סטרס ועוד.
  2. כדוריות דם לבנות- נותן לנו תמונה על מערכת החיסון שלנו, אלרגיות, טפילי מעיים.
  3. טרומבוציטים- קשורים לקרישת דם ומערכת החיסון.
  4. פלזמה של הדם- לפי הכמות ניתן לדעת האם אנחנו שותים מספיק, עד כמה הרירית של המעיים תקינה (דיזבקטריאוז),פיברין- חלבון שמופרש ע”י הכבד שיכול להעיד על עומס של הכבד.
  5. פרזיטים- ניתן לראות בדם את הסוגים שחודרים למחזור הדם.
  6. פטריות- יש שני סוגי פיטריות שניתן לפגוש בדם הפריפרי.פטריות שמרים-קנדידה, ופטריות ללא שמרים – לא מתרבה מהר כמו הקנדידה והרבה פעמים יש קשר לפטריות בציפורניים ובעור

אלמוג סנטר רפואה משלימה