שפעת – איך למנוע את ההידבקות ולעבור את החורף בשלום?

שפעת – איך למנוע את ההידבקות ולעבור את החורף בשלום?

כל אחד מאתנו סבל  משפעת בשלב זה או אחר בחייו ואם במקרה מקרי ביותר מעולם לא סבלתם מכך הרי שהתברכתם במזל גדול. בין אם אתם סובלים משפעת בכל חורף ובין אם אתם נהנים ממערכת חיסון חזקה שבועטת בשפעת בלי למצמץ חשוב שתדעו כיצד למנוע את התפתחות השפעת וכדי לסייע לכם לעשות זאת הכנו מספר טיפים יעילים שיפחיתו את הסיכונים ויגדילו את סיכוייכם לעבור את החורף בשלום וליהנות מהקסם שבו, כמובן שתמיד טוב לגשת למרפאה ולקבל טיפים נוספים.

6 טיפים למניעת שפעת

צרכו ויטמין C
ויטמין C הוא  אנטיאוקסידנט והמשמעות לכך היא שהוא תורם לגוף במגוון מישורים ובין היתר מחזק את המערכת החיסונית. מניעת שפעת אצל ילדים וכן מניעת שפעת אצל מבוגרים מתאפשרת גם בשל העובדה שהוויטמין מחזק את העור והופך אותו לעמיד יותר בפני החיידקים. הוויטמין נמצא בעיקר בפירות הדר וירקות טריים, במידה שקשה לצרוך אותו מהמזון ניתן לצרוך אותו גם כתוסף תזונה.

שמירה על היגיינה – הפתעה!
מסתבר שלא נכון לשים יד כשמתעטשים או משתעלים – נכון, לכל אורך חיינו אמרו לנו לשים יד על הפה שאנו מתעטשים או משתעלים ולכן עצה זו מבלבלת במקצת. כאשר שמים יד על הפה הנגיפים נדבקים ליד ומעבירים אותם לסובבים – לכן – אם אתם רואים מישהו משתעל או מתעטש פשוט נסו להתרחק גם אם הוא שם יד הפה ואתם כמובן – קחו אחריות ונסו להתרחק גם אתם מהסובבים או הפנו את ראשכם לצד. אם אתם צריכים להתעטש או להשתעל השתמשו בטישו ולאחר מכן השליכו אותו לפח. כמו כן, חשוב מאוד לשטוף ידיים עם סבון ביציאה מהשירותים, לאחר נסיעה באוטובוסים או ברכבות ולאחר שהייה במקומות נוספים בהם קיים ריכוז גבוה של חיידקים.

שתו מים
גם בחורף חשוב לשתות הרבה מים, המזגנים המחממים והחלונות הסגורים לא מיטיבים עם מערכת החיסון שלנו. הקפידו לשתות מספיק מים (אל תגזימו כמובן), תוכלו לדעת האם אתם שותים מספיק על ידי בחינת צבע השתן שצריך להיות קרוב לצבע שקוף. אם השתן בגוון צהוב כהה אתם צריכים לשתות יותר מים.

שאפו אוויר נקי
חשוב מאוד לשאוף אוויר נקי במיוחד כשקר בחוץ. חימום ואיטום החללים מייבש את הגוף והופך אותו לפגיע בפני שפעת. סיבוב בחוץ או פתיחת חלון למרות הקור חיוניים להגנה על הגוף ובין היתר מניעת שפעת.

פעילות אירובית
מניעת שפעת אצל ילדים ומבוגרים מתאפשרת גם באמצעות ביצוע פעילות אירובית. האירובי מאיץ את הנשימה, גורם לגוף להתמלא בחמצן ומוביל להזעה – כל אלו מגבירים את ייצור התאים שנלחמים בנגיפים. ההמלצה שלנו היא לבצע פעילות אירובית באופן סדיר.  

שנו 8 שעות בלילה
כאשר מדובר על ילדים יש לישון יותר שעות אך ההמלצה למבוגרים היא להקפיד על 8 שעות שינה. במידה שישנים פחות עולים הסיכויים להתפתחות שפעת משום שהגוף ומערכת החיסון נחלשים.

בונוס! מניעת שפעת בעזרת שמנים אתריים.

השמנים האתריים יעילים מאוד במניעת שפעת, הצטננות, שיעול ודלקות גרון באמצעות עיסוי בכפות הרגליים, לקיחה פנימית או שאיפה. השימוש בשמנים אתריים מותר מגיל 0 אבל לפני השימוש מומלץ להתייעץ עם נטורופת מוסמך.

שיהיה לכם חורף נעים!

מילה מזרוכו נטורופתית N.D , אירנה לוין נטורופתית N.D

תגובות