פירות טריים – איך לאכול אותם בצורה נכונה?

פירות טריים – איך לאכול אותם בצורה נכונה?

כל ילד עבר את השלב הזה – במהלכו ניסו הוריו /סבתו/ סבו/ דודתו או בן משפחה אחר לגרום לו לאכול את המאכל המוזר הזה שנראה כמו עיגול אדום או את המאכל ההוא שנראה כמו חבית ירוקה מבחוץ ואדומה מבפנים. חלקנו אהבנו פירות מהרגע הראשון ולאחרים היה לא פשוט לקבל אותם כעוד מאכל שנמצא בפירמידת המזון.

לא משנה אילו רגשות העלו בנו הפירות למדנו די מהר עד כמה הם חיוניים לגופינו – הפירות עשירים במינרלים, סיבים תזונתיים וויטמינים, מסלקים רעלים, מאטים את תהליך ההזדקנות, מפחיתים את הסיכונים להתפתחות דלקות ומחלות כרוניות ומכילים נוגדי חמצון שמשפרים את מראה העור, נלחמים בתאים סרטניים ותורמים לבריאות הכללית ולחיוניות.

לצד היתרונות הרבים של הפירות חשוב לדעת שהם מכילים הרבה סוכר (חלקם יותר, חלקם פחות) ולכן מומלץ עבור אנשים בריאים שלא לאכול יותר מ- 3 פירות ליום.

אז איך לאכול את הפירות הטריים בצורה נכונה?

אם תמיד אהבתם פירות או במידה שגיליתם את כוח הפרי בשלב מאוחר יותר בחייכם כדאי שתדעו שיש דרכים נכונות לאכול אותם. לפניכם 11 טיפים לאכילת פירות:

1. העדיפו פירות טריים על פני פירות בקופסאות שימורים או מיצי פירות שאינם מכילים את הסיבים שמצויים בפרי השלם. אם אתם שותים מיץ פירות שתו אותו רק לאחר סחיטה במקום משום שלאחר חצי שעה הוא יתחמצן ויאבד את תכונותיו הטובות. העדיפו את הפירות הטריים גם על פני פירות מבושלים שמאבדים סיבים ומינרלים במהלך הבישול.

2. אכלו פרי אחד בין הארוחות אך לא לפני או אחרי ארוחה. רצוי לאכול פרי חצי שעה לפני הארוחה או שעתיים לאחר הארוחה – אם אוכלים אם הפירות יחד עם האוכל הם לא מתעכלים כמו שצריך, נרקבים וגורמים לאי נוחות וגזים. מעבר לזאת, קשיי העיכול מונעים מהגוף לספוג את הוויטמינים והמינרליים שנמצאים בפרי. הדבר נכון גם לגבי מיצי פירות.

3. אפשר לאכול פרי חמוץ יחד עם ירקות, אגוזים או שקדים. פרי מתוק אפשר לאכול יחד עם ירקות מתוקים.

4. הזמן הטוב ביותר לאכול פירות הוא מהבוקר ועד שעת הצהריים. אדם שאוכל רק פירות בבוקר מייעל את תפקוד גופו.

5. כדאי לאכול פרי חצי שעה לפני ביצוע פעילות גופנית, האכילה תייעל את הפעילות.

6. כדאי לאכול את הפרי בשלמותו משום שהקליפה מכילה הרבה סיבים תזונתיים שמסייעים לפעילות המעיים ותורמים לתחושת השובע (למעט אפרסמון).

7. אכלו רק פירות בשלים. פרות שלא הבשילו מכילים הרבה חומצות שגורמות לנזקים. תפוזים שלא הבשילו למשל עלולים לגרום לכאבים במעיים ולהזיק לשיניים.

8. אין לאכול פרי שאוחסן בקירור עוד לפני שהבשיל משום שהוא מרקיב ומשחיר.

9. העדיפו פירות צבעוניים, פירות אלו מכילים כמות רבה של נוגדי חמצון.

10. אכלו פירות מגוונים – כל פרי מכיל ויטמינים ומינרלים אחרים.

11. אל תאכלו פירות בשלים מידי משום שהחלה בהם פעולת התסיסה.

מקווים שעזרנו לכם ללמוד על סודות הפירות ומאחלים לכם הרבה בריאות!

תגובות