אלמוג סנטר רפואה משלימה
אלמוג סנטר רפואה משלימה

צרו קשר
077-5509078
אודות אלמוג סנטר 

צרו קשר  077-509078  אודות אלמוג סנטר

מהי בלוטת התריס ומה המשמעות של תת פעילות בבלוטת התריס?

אלמוג סנטר רפואה משלימה
מהי בלוטת התריס ומה המשמעות של תת פעילות בבלוטת התריס?

בלוטת התריס, שנמצאת בבסיס הצוואר, אחראית על הפרשת הורמונים שזורמים בדם אל רקמות הגוף השונות. הורמוני הבלוטה תורמים לתפקוד המוח, הלב, שרירי הגוף ומסייעים בשמירה על חום גוף תקין וניצול אנרגיה. במצב של תת פעילות בבלוטת התריס הבלוטה לא מצליחה לייצר מספיק הורמונים. התוצאה של המחסור היא האטת חילוף החומרים, השמנה, דיכאון, קצב לב נמוך, קור, עצירות, חום ותסמינים נוספים.

סיבות להיווצרות תת פעילות של בלוטת התריס

מצב של תת פעילות בבלוטת התריס יכול להיות תוצאה של גורמים שונים, כמו: תזונה לקויה, מחלת השימוטו, מחסור ביוד, סלניום, אבץ, חומצת אמינו טירוזין, ויטמינים: E,A, B6 C, ,B3,B2 , שימוש בתרופות (יתכן שגם שימוש בגלולות נגד הריון), לחץ נפשי, הריון, הקרנות לטיפולים נגד סרטן צוואר וראש, דיאטות, הפרעות אכילה, לחץ דם גבוה, טרשת עורקים וחוסר פעילות גופנית.

תת פעילות של בלוטת התריס – מהם התסמינים?

אם אתם חושדים שאתם סובלים מתת פעילות של בלוטת התריס חשוב שתבדקו את עצמכם כדי לוודא האם החשד שלכם מוצדק. כפי שציינו למעלה – לתת פעילות של בלוטת התריס יש תסמינים רבים וחשוב להיות ערניים ולבדוק האם אתם סובלים מחלקם או מכולם.

התסמינים של תת פעילות בבלוטת התריס הם: עלייה במשקל, צרידות, דיכאון, דיבור איטי, קצב לב נמוך, דופק מהיר, בעיות זיכרון, קושי להתרכז, רגישות לחום וקור, מחזור חודשי קשה, עצירות, נימול בידיים, שיער ועור יבשים, חום, הזיות, עייפות, חולשה, חרדה, בעיות שינה, התקפי פאניקה, זפק – גויטר – שהוא מצב בו בלוטת התריס שנמצאת בקדמת הצוואר גדלה והופכת להיות בולטת, מחזור לא סדיר, תסמונת קדם וסתית, נפיחות סביב העיניים, דלקות חוזרות, אדישות, עצבנות, התפתחות איטית אצל ילדים, כאבים, כולסטרול גבוה, דחף מיני מופחת, נשירת שיער וציפורניים, כאבי ראש, מערכת חיסון מוחלשת, חבורות על העור ובעיות פוריות. כל אלה שייכים לחוסר איזון מערכת הורמונאלית.

איך לטפל במצב של תת פעילות בבלוטת התריס?

ישנם מספר טיפולים שיכולים לסייע במצב של תת פעילות בבלוטת התריס אך חשוב לנו להבהיר שמדובר על המלצות שלא מתאימות לכל אחד, בעיקר במקרה של מטופלים שמשתמשים בתרופות לבלוטת התריס, לכן כדאי לכל מי שחושד שקיימת בעיה לפנות לרופא.

בין הטיפולים ניתן לנסות לשנות את התזונה – להימנע  מבוטנים, סויה, כרוב, ברוקולי וממזונות נוספים שמעכבים את ספיגת היוד. בין המזונות שכדאי לצרוך ניתן לכלול דגי ים. כמו כן, כדאי לצרוך ויטמינים ולבצע פעילות גופנית באופן סדיר. טיפולים נוספים שיכולים לסייע הם: הומאופתיה, רפלקסולוגיה ותמציות פרחי באך.

אם אתם מבחינים בסימפטומים שמאפיינים מצב של תת בבלוטת התריס חשוב שתפנו לייעוץ במרפאה. טיפול מותאם אישית יוכל למנוע פגיעה משמעותית בבריאותכם ובאיכות חייכם.

מילה מזרוכו נטורופתית N.D

מיקום הקליניקה

אשדוד
רחוב הבנים 5, קומה 2
 אזור סיטי

ניתן לתאם הגעה
במספר: 077-5509078
[email protected]:במייל


אלמוג סנטר רפואה משלימה