כאב באיזור השכמות

כאב באיזור השכמות הוא תופעה נפוצה מאוד, ביחוד בעולם המערבי אשר נגרמת בשל מספר סיבות בינהן

בעיות צוואר, בעיות כתף, בעיות בחוליות הגב, עודף משקל, מתח ריגשי ועוד.

צוואר טקסט או TEXT NECK: כיום בעולם המודרני שלנו, עם הטכנולוגיה המתקדמת שלנו, לרובנו אם לא לכולנו יש מכשירי סלולר מגוונים מאוד ורוב האוכלוסייה מבלה בהם בזמן העבודה, האוכל, הלימודים, לפני השינה, באימונים ואיפה לא. השימוש בהם כרוך בדרך כלל בהתבוננות מטה, רוב האנשים לא מרימים ומחזיקים את המכשיר מול הפנים שלהם, הם מחזיקים אותו ומתבוננים למטה. אנשים מתכתבים, משחקים, כותבים וכן הלאה. אך הם אינם מודעים שהדבר מייצר פגיעה חמורה בחוליות הצוואריות וגם בשרירי העורף, טרפזים, גב עליון והשכמות. שימוש מתמשך מייצר לחץ מכני של כ-30 ק"ג על העורף והצוואר לפי מחקרים מודרניים.

הכאבים יכולים להתחיל כתוצאה מחבלה לחוליות הגב העליון או לחוליות הצוואר: כתוצאה מתאונה יכולה להיווצר פגיעה בחוליות, דבר שיגרום להקרנה מקומית או דלקת על העצבים של חוליות הצוואר עם כאב אשר מוקרן מהצוואר ועד לשכמות.

אוסטאורטריטיס: בשל דלקת בחוליות הצוואריות, יכולה להיווצר התעבות של הזיזים ולגרום ללחץ על העצב, וע"י כך לגרום לכאב שמקרין לשכמה.

כאבים מכיווץ שרירים: כיווץ של שרירים יכולים לגרום לכאב באזור השכמות בין אם מפריצת דיסק או ממתח של השרירים הצווארים או של הכתף: מסובבי הכתף, טרפזים, שרירי הרומבואיד, מרימי השכמה ועוד.

צליפת שוט: היא חבלה מאוד נפוצה כתוצאה מתאונת דרכין בד"כ.

בזמן התאונה, הגוף מגיב לאיום/סטרס המיידי בתגובה שנקראת: "הילחם או ברח", מערכת העצבים חשה באיום ומכניסה את הגוף למצב הישרדותי כדי לתת מענה ישיר לאיום. כתוצאה מכך יש כיווץ מיידי והאדם לא חש באותו רגע את הפציעה/חבלה שהתרחשה, עליו לשרוד ואין לו זמן להגיב באותו רגע. בד"כ למחרת או תוך כמה ימים, האדם חש כאבים בגוף ואת כל השרירים המכווצים שנתנו מענה באותו רגע עד לכדי הגבלה בטווחי התנועה של הצוואר וקושי להתהל רגיל בגלל המתח והכאבים בשכמות והגב העליון בכלל.

מתח ריגשי אשר יוצר כיווץ ועומס על השכמות: הסטרס היום יומי שלנו בעבודה, בזוגיות, במשפחה ובכל רובד אחר משפיע ישירות על הגוף הפיזי שלנו. הרגשות לא נפרדות מהגוף הפיזי שלנו והן מסוגלות לייצר כאב ממשי.

אנשים יכולים לחוש כאילו הלבישו אותם בתיק מלא באבנים או משקל אחר שפשוט יושב להם על השכמות והכתפיים ומושך אותם מטה, תחושת כאב ולחץ יחדיו.

מנח ישיבה או עמידה לא נכון: מצב מתמשך של ישיבה או עמידה לא נכונים דורש מהגוף פיצוי בעזרת שרירים אחרים, תמיכה במצב הלא נוח והלא אופייני לגוף. אי התזוזה ומנח לא נכון מייצרים מתח והיחלשות של השרירים.

כל אלו נותנים פתח לכאבים ופורענות ל כאבים באיזור השכמות.

עודף משקל וחזה גדול: מייצרים לחץ מכני על החוליות ועל השרירים, גורמים להם להישאר במצב מתמשך של מתח וכאב עד לקושי בשטיפת כלים, חפיפה של הראש, הרמת ידיים למעלה ולצדדים.

הגב העליון הופך לנוקשה ומתוח ומפריע בשגרה היום יומית ואף מדיר משינה.

המלצות לטיפול(מוזמנים להתייעץ איתי בכדי להתאים לכם טיפול מתאים)

  1. סדרת טיפולי טווינא(פיזותרפיה סינית) – טיפולים עם אופי חודרני וחזק שנועדו לחמם, להניע, להפיג את הכאב, לשחרר את השרירים התפוסים ולשפר את זרימת הדם לאיזור. הטווינא יכולה להקל מאוד ולשפר את היום יום גם מבחינת מעגל הכאב וגם מבחינת טווחים ולהביא לשיפור משמעותי.
  2. דיקור סיני – עוזר בהפגת הכאב, פותח את החסימות שנוצרו, מרגיע, תורם ומשפר את זרימת הדם בגוף כולו, מווסת את התגובה וההתנהגות של השרירים.
  3. כוסות רוח – יוצרות וואקום שמותח ומרים את העור ושכבת השרירים, פותח את הנקבוביות ותורם לזרימת הדם, שיחרור השרירים, הרגעה, סילוק רעלים וחיזוק מערכת החיסון.
  4. סדרות עיסוי בשמנים – עיסויים עם מענה ישיר לשרירים ורקמות ברמה שיטחית ועמוקה בו זמנית, צורת טיפול מרגיעה, מפיגת כאב, נעימה יותר להרבה למטופלים שרגישים מאוד לכאב.
  5. חימום האיזור בעזרת משחות או כרית חימום, קומפרסים חמים עם שורש ג'ינג'ר טרי(להיזהר במבוגרים, חום יכול לא להתאים להם, רצוי לעשות זאת בהתייעצות), מתיחות לצוואר ולעורף, הנעת הכתפיים בצורות מעגליות, מתיחות לשכמות ולגב העליון, שיפור מנח הישיבה, להשתדל לנוע כמה שיותר, להימנע ממנחים קבועים כמו התבוננות מטה במכשיר הסלולרי ועוד.
  6. גו-אשה – טיפול לשיחרור כאב באיזור השכמות והשרירים התפוסים בעזרת כלי מיוחד, המטפל/ת עושים מן פעולת שיוף חוזרת על האיזורים התפוסים והנוקשים. פעולה זאת גורמת למיקרו – דימום שנראה כמו חול, דבר המסלק רעלים ודם ישן ומעודד זרימת דם חדשה כדי להזין את האיזור ולשחרר אותו. האיזורים שעברו טיפול גואשה מחלימים מהר מאוד ובדרך כלל למחרת כבר לא רואים את רובם.
  7. שינוי תזונתי – לשלב בתזונה פחות מוצרי חלב, הם מייצרים בגוף ליחה שתוקעת תהליכים ויכולה להוביל לחסימת ערוצים, דלקות פרקים ועוד. להפחית בשר, זהו מזון עשיר בדיוק כמו דבש – אין צורך לצרוך ממנו בכמויות מוגזמות, הגוף מעכל אותו הרבה זמן וזה גם מכביד על כל המערכות. להפחית צריכה של קמח לבן, סוכרים, מאפים ועוד.
  8. נוגדי דלקות – התזונה שלנו היום מערבת הנדסה גנטית, ריסוסים ועוד שפע של התערבויות אחרות. כל זה מייצר בגוף יותר ויותר תהליכי פיצוי שמערבים דלקות ושינויים אחרים כדי להתמודד עם מה שאנחנו מכניסים פנימה. כורכום נחשב לנוגד הדלקת החזק ביותר על הכדור שלנו ובשילוב עם פלפל שחור, הספיגה שלו מועצמת וההשפעה שלו יותר רחבה. תוספים נוספים כמו MSM ותמצית פרי בוסוואליה יעילים מאוד בטיפול בדלקות.

הינכם מוזמנים ליצור קשר, להתייעץ ולהגיע לטיפול בכאבי השכמות שלכם.

בוריס וולני